25. května 2011

Zeytinyagli Biber Dolmasi - Papriky plněné bulgurem




















SUROVINY:

9 středně velkých paprik (ne tlustostěnných)
2 středně velké červené cibule
hrst rozinek
2 hrnky drobnozrnného bulguru
2 lžičky sušené máty
1 lžička pepře
2 lžičky skořice
2 lžíce javorového sirupu
šťáva z půlky limetky
olivový olej
sůl

POSTUP:

Papriky zbavíme stopek, které však nevyhazujeme, a jadřinců. Omyjeme je a necháme okapat. Bulgur uvaříme ve slané vodě podle návodu a necháme vychladnout tak, aby nepálil. Na olivovém oleji osmahneme dozlatova na drobno nakrájenou cibuli. Přidáme rozinky, mátu, pepř, skořici a javorový sirup. Ještě minutku mícháme a potom odstavíme. Směs z pánve přidáme k bulguru, přidáme šťávu z limetky a pořádně promícháme. Ochutnáme a podle chuti dosolíme. Každou papriku naplníme směsí a přiklopíme odříznutým vrškem. Papriky narovnáme na plech, potřeme je olivovým olejem a pečeme v troubě při 170 °C dokud nezezlátnou.

Tento pokrm překvapí svou vynikající vůní i chutí. Nečekejte od něj však typickou chuť českých plněných paprik v omáčce. Jedná se o pro české jazýčky neobvyklou kombinaci surovin a koření, která si ale jistě získá spoustu příznivců. :)

ZDRAVOTNÍ PŘÍNOS SUROVIN:

Paprika je prospěšná pro lidi trpící dyspepsií (porucha trávení), zmírňuje zánět žaludku a podporuje tvorbu trávicích šťáv. Paprika je mírné projímadlo a působí proti plynatosti. Díky neobyčejně vysokému obsahu antioxidačních vitamínů (A a C), které chrání buňky před mutagenními účinky karcinogenů, přispívá konzumace papriky k prevenci rakoviny. To platí zejména pro nádory trávicích orgánů (žaludku a tlustého střeva).

3 komentáře:

  1. Zdravím! Myslím, že jsem tohle v Turecku ochutnal, když jsme měli all inclusive. Tenkrát jsem si opatrně nandal jen jednu papriku, ale pak jsem si šel pro dalších pět! Požádám manželku, ať mi to uvaří. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Včera jsem papriky udělala rodině k večeři a už plánují, kdy si to zopakujeme. Jen prý budu muset dělat dvojitou dávku. :) Super bašta! Dík za recept. Háňa

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím! Manželka papriky připravila o víkendu a já musím říct, že jsem si připadal po dlouhé době jako sobec - nejradši bych snědl všechny. Výborný recept! Díky moc!

    OdpovědětVymazat